A) Basic theoretical bibliography
BETTELHEIM, Bruno, Psicanálise dos Contos de Fadas, Lisboa, Bertrand, 1995
PROPP, Vladimir, Morfologia do Conto, Lisboa, Vega, 2000
LORD, Albert B., The Singer of Tales, Cambridge MA, Harvard University Press, 1960
B) Texts
CONSIGLIERI PEDROSO, Zózimo, Contos Populares Portugueses, Lisboa, Veja, 1992
ROSÁRIO, Lourenço do, Contos Africanos, Lisboa, Texto Editora, 2001 or idem, A Narrativa Africana de Expressão Oral, Lisboa, ICALP / Angolê, 1989 ( http://cvc.instituto-camoes.pt/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=54&Itemid=69 )
Sylvio Roméro, Contos Populares do Brazil, Nova Livraria Internacional editora, Lisboa, 1885 (http://www.brasiliana.usp.br/bbd/handle/1918/01614000#page/1/mode/1up)
C) Support bibliography
GUERREIRO, Manuel Viegas (Coord.), Literatura Popular Portuguesa. Teoria da Literatura Oral / Tradicional / Popular, Lisboa, ACARTE / Fundação Calouste Gulbenkian, 1992
ADAM, Jean-Michel & REVAZ, Françoise, A Análise da Narrativa, Lisboa, Gradiva, 1997
BELTRÁN, Rafael & HARO, Marta (eds.), El cuento folclórico en la literatura y en la tradición oral, València, Universitat de València, 2006
MEIRELES, Maria Teresa, A Partilha da Palavra nos Contos Tradicionais, Lisboa, Apenas Livros, 2005
Continuous assessment is privileged: 2 digital written documents (e-folios) during the semester (40%) and a final digital test, Global e-folio (e-folio G) at the end of the semester (60%). In due time, students can alternatively choose to perform one final exam (100%).