This course aims to prepare students for understanding the reality of training for adults with little schooling. At the end of the course, learners will be able to identify methods and procedures used in situations of social and labour integration and to propose a guide for the resolution of similar cases. The goal is to analyse the ways in which they are designed and implemented the practices of education and training for adults with little schooling, its organization and operation, its structural elements in order to achieve that best meets the objectives that are intended achieve.
Adult Education and Training
Adults with little schooling
Social and labor Integration
At the end of this course the student should be able to:
Cavaco, C. (2008). Capítulo 1.3 Termos e conceitos — a definição (im)possível. In Adultos pouco escolarizados. Diversidade e Interdependência de lógicas de formação. Tese de doutoramento. Lisboa. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação/Universidade de Lisboa. (*.pdf)
Imaginário, L. et al. (1998). Adaptação/Reinserção Profissional dos Adultos Pouco Escolarizados. Lisboa. OEFP. (*.pdf)
Pires, A. L. O. (2002). Educação e Formação ao Longo da Vida. Análise crítica dos Sistemas e Dispositivos de Reconhecimento e Validação de Aprendizagens e Competências. Tese de Doutoramento. Monte de Caparica. Faculdade de Ciência e Tecnologia/UNL. pp. 252-259. (*.pdf)
Pires, A. L. O. (2007). Reconhecimento e Validação das Aprendizagens Experienciais. Uma problemática educativa. In Sísifo/Revista de Ciências da Educação. Nº 2. Jan/Abri. pp. 5-20. (*.pdf)
E-learning.
Continuous assessment is privileged: 2 digital written documents (e-folios) during the semester (40%) and a final digital test, Global e-folio (e-folio G) at the end of the semester (60%). In due time, students can alternatively choose to perform one final exam (100%).