BRITO, R. H. & MARTINS, M. de L. (2004) “Considerações em torno da relação entre língua e pertença identitária em contexto lusófono”, Anuário Internacional de Comunicação Lusófona, n. 2, Federação Lusófona de Ciências da Comunicação: São Paulo, pp. 69-77.
CRISTÓVÃO, Fernando (Dir. & Coord.), AMORIM, Maria Adelina, MARQUES, Maria Lúcia Garcia, & MOITA, Susana Brites. (Eds.). (2007) Dicionário Temático da Lusofonia. Lisboa: Texto Editores.
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BAXTER, A. (1996). Línguas Pidgin e Crioulas. In I. H. Faria, E. R. Pedro, I. Duarte & C. A. M. Gouveia (Eds.), Introdução à Linguística Geral e Portuguesa (pp. 535-549). Lisboa: Editorial Caminho.
E-learning.
Continuous assessment is privileged: 2 digital written documents (e-folios) during the semester (40%) and a final digital test, Global e-folio (e-folio G) at the end of the semester (60%). In due time, students can alternatively choose to perform one final exam (100%).