- Puig Rovira, J.; Trilla, J. (2004). A Pedagogía do Ócio. Brasil: Artmed. S.A.
- Cuenca, M. (2004). Pedagogia del Ocio: Modelos y Propuestas. Bilbao: Universidad de Deusto.
- Osório, A.; Dias, P.; Ramos, A. (2009). O Digital e o currículo. Braga: Universidade do Minho.
- Pinto, M. (2000): A televisão no quotidiano das crianças. Porto, Edições Afrontamento.
- Trilla Bernet, J. (1997). Animación sociocultural. Teorias, programas ámbitos. Madrid: Ariel Educación.
- Turkle, S. (1997). A Vida no Ecrã. Lisboa: Relógio D'Água.
E-learning.
Continuous assessment is privileged: 2 digital written documents (e-folios) during the semester (40%) and a final digital test, Global e-folio (e-folio G) at the end of the semester (60%). In due time, students can alternatively choose to perform one final exam (100%).